Митрополит Варсонофій співслужив Предстоятелю і взяв участь в освяченні Святого Мира

14.04.2023

У Святий і Великий Четвер, 13 квітня 2023 року, в день коли Свята Православна Церква згадує встановлення Святої Євхаристії, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій співслужив Предстоятелю Української Православної Церкви за уставним богослужінням в Пантелеімонівському жіночому монастирі у Феофанії міста Києва.

За богослужінням відбувся особливий чин освячення Мира, який відновився в Київській Митрополії згідно з рішенням Собору Української Православної Церкви 27 травня 2022 року.

З благословіння Митрополита Київського і всієї України Онуфрія у Великий Понеділок, 10 квітня розпочалось мироваріння. Блаженніший владика звершив водосвятний молебень, освятив мироварню та розпочав читання Святого Євангелія, яке продовжували архієреї та духовенство до самого завершення мироваріння у Велику Середу.

Також Блаженніший владика особисто запалив вогонь під казаном, встановленим для мироваріння у храмі на честь Всіх святих у Феофанії.

Відповідальним за процес мироваріння в Українській Православній Церкві, рішенням Священного Синоду було покладено на Преосвященного архієпископа Арцизького Віктора, вікарія Одеської єпархії.

Також в поцесі мироваріння взяв участь клірик Вінницької єпархії ієродиякон Філарет (Олівінський).

Мироваріння – це процес виготовлення святого Мира, яке використовується у таїнстві Миропомазання. Це таїнство бере свій початок в день П’ятидесятниці, коли Святий Дух зійшов на апостолів, виливши на них Свої благодатні дари. В цій благодаті, яка зміцнює у боротьбі з гріхом та стверджує у вірі, мають потребу всі християни. В апостольські часи зведення дарів Святого Духа відбувалося через покладення рук апостолів на новоохрещенних. У книзі Діянь говориться, що апостоли спеціально послали з Єрусалима до Самарії Петра та Іоанна, щоби вони, прийшовши, помолились за тих, хто увірував у Христа, й ті після хрещення прийняли Святого Духа (див. Діян. 8:14–17).

Проте з часом зростання християнської громади апостоли та їхні наступники – єпископи вже були не в змозі покладати безпосередньо руки на кожного нового члена Церкви, тому це рукопокладення було замінено помазанням благовонним Миром. Саме священнодійство помазання ще в Старому Завіті було пов’язане з дарами Святого Духа. Це, зокрема, видно з пророцтва Ісаї, яке сповнилося на Христі: «Дух Господній на Мені; бо Він помазав Мене…» (див. Іс. 61:1–2; Лк. 4:18–19). Апостол Павло також пише: «А утверджуючий нас з вами у Христі і Котрий помазав нас є Бог, Він і поклав печать на нас і дав запоруку Духа в серця наші» (2 Кор. 1:21–22). Тож вже у перші століття християнства почало використовуватися помазання Миром, про що свідчать священномученик Кіпріан Карфагенський, Тертулліан, Оріген та ін.

Поступово, на християнському Сході прерогатива освячувати Миро перейшла до глав Помісних Церков. Можливо, це сталося через ускладнення рецепту його виготовлення, а також скрутне становище єпархіальних архієреїв внаслідок нападів персів, арабів й хрестоносців. В епоху османського панування східні патріархи також перестали самостійно варити Миро. В ХІХ ст., коли на Балканах почали виникати нові незалежні держави, мироваріння стали тісно пов’язувати з питаннями про вище церковне управління та автокефалію. Водночас Константинопольський патріарх дотепер наполягає на своєму виключному праві варити Миро і пов’язує його роздачу іншим Помісним Церквам як прояв церковного спілкування (традиційно проявом церковної єдності слугує євхаристійне спілкування). Натомість християнський Захід і до сьогодні зберігає за кожним єпископом право освячувати Миро в своїй єпархії. — Із статті архім. Митрофана (Божко). Читати далі >

Вранці у Великий Четвер готове миро урочисто внесли в собор. Під час великого входу ємності перенесли до престолу разом зі Святими Дарами. Саме освячення речовини відбулось після Євхаристійного канону – Блаженніший Митрополит Онуфрій підніс особливу молитву над Миром, а під час співу духовенства тропаря П’ятидесятниці, влив у кожний сосуд вже освяченого древнього Мира.

Після літургії Предстоятель передав усім архієреям для кожної єпархії Святе Миро.

Фоторепортаж: ієрод. Філарет (Олівінський) та Віталій Пуга. Відеомонтаж: Микола Луцак.

Поділитись:

Читайте наші новини в Telegram, Viber

Інші новини

Літургія Передосвячених Дарів у Барському монастирі

18 квітня 2024 року, у четвер 5-ї седмиці Великого посту, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій, звершив літургію Передосвячених Дарів у храмі блаженної Матрони Барського жіночого монастиря. Архіпастирю співслужили: благочинний у справах монастирів архім. Єнох (Торак), благочинний Барського округу архім. Серафим (Поворозник) та клірики міста. Під час літургії були піднесені особливі молитви за перемогу і про мир […]

18.04.2024

Маріїне стояння. Архіпастир звершив утреню з читанням Великого канону прп. Андрія Критського

Увечері, 17 квітня 2024 року, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій звершив утреню четверга 5-ї седмиці Великого посту з читанням Великого покаянного канону преподобного Андрія Критського, в нижньому Антоніє-Феодосіївському храмі Браїлівського жіночого монастиря. Архіпастирю співслужили клірики обителі. За богослужіням молились: ігуменя Антонія, сестри та парафіяни Браїлівської обителі. Нагадаємо, завтра митрополит Варсонофій звершить Літургію Передосвячених Дарів в […]

17.04.2024

Стояння Марії Єгипетської. Як подолати «грішного життя порожнечу»?

На п’ятому тижні Великого посту у храмах звершується особливе богослужіння, яке називають Стоянням Марії Єгипетської, або Маріїне стояння. Це тривала служба, яка буває тільки раз на рік. Зазвичай це утреня четверга, яка на практиці звершується напередодні ввечері. На ній повністю прочитують Великий канон Андрія Критського (в перший тиждень Великого посту канон читали невеликими частинами з понеділка по четвер). […]

17.04.2024