A
19.11.2020
У широкого загалу склалося неправильне враження, що українська проблема стосується когось іншого — українців, росіян і т.д. — або що взагалі мова йде про якісь загальні і невизначені геополітичні інтереси, в які Греції краще не вплутуватися. Відповідальність за це лежить на багатьох журналістах , які не мають відношення до церковного служіння і, не в змозі зрозуміти суть проблеми, яка безпосередньо стосується всіх нас, формують громадську думку.
На жаль, цій омані також допомагають антиекуменістичні кола, які, незважаючи на їх щирі і похвальні зусилля по демонстрації порушень Священних правил і зосередження на діях Константинопольського патріарха, представляють все питання як теоретичне і що торкається богословської битви з екуменізмом, яка, зрозуміло, нескінченна.
Абсолютно вірно були представлені вичерпні історичні докази, які, без сумніву, є явним свідченням істинності речей і які не захищають і не виправдовують патріарха Варфоломія. Тільки ієрархія Елладської Православної Церкви залишилася байдужою по відомим Афінському архієпископу причинам і через теологічну неосвіченість деяких архієреїв, які щиро вірять, що православна еклезіологія передбачає існування папи в особі Константинопольського патріарха. Нас вже ніщо не дивує, оскільки митрополити самі свідомо скасовують єдине право, яке вони мають в соборній системі: голосувати рівноправно по кожному рішенню.
Як це стосується нас?
Щоб відповісти на це питання, недостатньо визначити антиканонічні вчинки, але необхідно заглянути в майбутнє, тобто подивитися на наслідки цих дій.
Наслідок перший. Відтепер патріарх скасовує рішення інших Церков, навіть якщо він сам під ними підписався!
У випадку з українцями Константинополь не тільки анулював в односторонньому порядку угоду, укладену з Московським Патріархатом, а ще й повністю відкликав підписи, які він поставив після засудження і анафематствування розкольників. Таким чином, визнаючи неіснуючі привілеї патріарха, Елладська ієрархія визнає, що в будь-який час можливо повне скасування Елладської Церкви і скасування будь-якого її рішення. Хіба не є початком цього те, що зараз відбувається в Критській Церкві, де йде явна перебудова її Статутної хартії? А в Колімбарі патріарх дав слово, що не проситиме нові землі. Якщо він відкликає свій підпис під документами, хіба важко йому відмовитися від своїх усних зобов’язань?
Наслідок другий. Відтепер патріарх в будь-який час втручається в юрисдикцію будь-якої території, яку він вважатиме що належить йому! Якщо через 300 років він заявив, що знову взяв ( «за бажанням») Україну під свою юрисдикцію, що б сталося, якби він заявив, що вся Ойкумена належала колись Фанару? Пам’ятайте, як він сказав, що йому належить Катар? Чи потрібно розповідати всю історію про «поступку» Африки Олександрійському Патріархату?
Наслідок третій. Відтепер патріарх буде виправдовувати чи засуджувати будь-кого, кого забажає, за звинуваченням в будь-якому канонічному або моральному проступку одним лише підписом! Якщо він відновив псевдопатріарха київського Філарета, який був не тільки засуджений за розкол, і за моральні злочини, а й — саме скандальне — зберігає сан навіть після свого виходу з української псевдоцеркви, Тоді це означає, що немає ніяких мірок: ні моральних, ні канонічних, ні логічних — і єдиним критерієм є ступінь угодності патріарха Варфоломія! До речі, він відновив Макарія Малетича, який ніколи не просив про своє поновлення!
Наслідок четвертий. Патріарх буде визначати, хто має священство, а хто — ні, незалежно від канонічного рукоположення!
Незважаючи на докази того, що обидві розкольницькі групи, які склали нову структуру, — Філарета Денисенка і Макарія Малетича — мають в своєму складі єпископів не просто вивержених, а взагалі нерукоположенних, патріарх їх всіх вважає «ті, що мають Святий Дух»! Можна відразу відновити всі православні старостильні церкви Греції, якщо вони, звичайно, заявлять йому про свою повну покірність!
Наслідок п’ятий. Патріарх буде приймати рішення сам від імені всієї Церкви, не питаючи нікого! Так як Елладська Церква надала йому привілей давати і скасовувати автокефалії, тоді він вирішить, яка Церква гідна існувати, а яка ні. Найтрагічніше в тому, що Церква визнала цю неіснуючу перевагу, незважаючи на те, що той знехтував нею ще до рішення, а також і після нього, коли відправив делегацію не для наради, а для повідомлення. Таке самознищення Елладської Церкви відбулося тільки при нинішньому архієпископі і нинішніх митрополитів. І в наступному випадку, стосовно розкольників Скоп’є, після того як закінчиться нинішня пригода, він прийме рішення, не питаючи Елладську Церкву або інших грекомовних Церков і навіть прилеглих митрополій. Про Сербській Патріархат навіть не говоримо …
Наслідок шостий. Патріарх сам буде вирішувати, скликати Всеправославний Собор чи ні! З самого початку, як виникла українська проблема, всі Церкви схилилися до думки, що для запобігання конфліктів потрібен Всеправославний Собор. Навіть настільки багатообіцяюча зустріч на Кіпрі трьох Стародавніх Патріархатів відмінилася, тому що, як заявив Кіпрський предстоятель, «Вселенський патріарх не побажав».
Він анулює бажання предстоятелів, анулює волю патріархів, анулює і недавно подане прохання чотирьох митрополитів Елладської Церкви, анулює всі!
Таким чином, Православ’я пов’язано волею однієї лише людини тому, що у наших ієрархів немає елементарної логіки, щоб подивитися трохи далі, ніж їхні особисті інтереси. Якщо раптом завтра з’явиться ще одна проблема — всі чекатимуть рішення Константинополя, нехай навіть це серйозна проблема, яка сьогодні є українська криза.
Наслідок сьомий. Всі церкви повинні будуть координуватися з ним по будь-якому рішенню! Це було немислимо донині, але стало реальністю, коли, наприклад, Олександрійський патріарх, який неодноразово публічно висловлювався на підтримку канонічного Київського митрополита Онуфрія, розвернувся на 180 градусів! Якщо людина відступає, навіть при таких особистих витратах, оскільки Олександрія тепер втратила авторитет, це означає, що є «кошти», які будуть використовуватися в кожному випадку. Чи була пророчою зроблена кілька місяців тому заява патріарха Варфоломія про те, що «спочатку буде визнання Елладської Церкви», або все було врегульовано з Афінським архієпископом, який керує всією ієрархією?
Греція — полонянка східного папи
Після всього явленого стає ясно, що Православ’я зайшло в глухий кут: той, хто буде контролювати одного — патріарха Фанара, зможе через нього керувати всією Церквою!
Бранець турків і США буде визначати курс Церкви, оскільки грецькі пастирі самі без умов і опору передали йому годувало. Курс на псевдосоюз з папістами вже є фактом, оскільки на Україні київський псевдомитрополит Єпіфаній 14 жовтня 2019 року співслужив з папським священнослужителем.
Ми замінили Вселенський Собор патріархом Константинопольським, і це призвело до катастрофічних наслідків.
Тому українська проблема стосується всіх, тому що через неї, причому в ім’я націоналізму, була дана «вся влада на небі й на землі» поневоленого патріарху, який буде приймати рішення за всіх і від імені Церкви щодо апостольського спадкоємства, юрисдикції, застосування або незастосування принципу соборності, виправдання жахливих беззаконь і т.д. і навіть в будь-який час переглядати рішення, які він тільки недавно прийняв!
Але наш Господь Ісус Христос виконає Своє пророцтво: «Се, оставляется вам дом ваш пуст» (Лк. 13: 35)!
Автор: Панайотіс Катрамадос. Джерело: https://pravoslavie.ru/128873.html?fbclid=IwAR1q5BNxhjmvJvggYXvzYr1fGTi3eQYM7vg57Auj1G3y4tS219VuG8CimpA Переклад з грецької здійснено братією келії святителя Модеста, що на Святій Горі Афон.
6 грудня 2024 року, в день пам’яті святого благовірного князя Олександра, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій очолив Божественну літургію у соборі святого Олександра міста Жмеринки з нагоди престольного свята. Його Високопреосвященству співслужили: секретар єпархії архімандрит Єнох (Торак), благочинний та настоятель собору протоієрей Ярослав Коромчевський, клірик Сорокської єпархії Православної Церкви Молдови ієромонах Серафим (Прісекару), клірики Жмеринського […]
06.12.2024
Улюблені у Христі, дорогі брати і сестри! Сьогодні, у Міжнародний день волонтера, ми складаємо щиру подяку всім тим, хто самовіддано служить ближнім. Волонтерство — це яскравий приклад християнської любові, коли люди, забуваючи про власні труднощі, допомагають іншим у найскладніші моменти життя. Особливі слова вдячності висловлюю тим, хто підтримує наших воїнів-захисників, постраждалих від війни, а також […]
05.12.2024
4 грудня 2024 року, в двунадесяте свято Введення у храм Пресвятої Богородиці, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій звершив Божественну літургію у Свято-Троїцькому Браїлівському жіночому монастирі. Архіпастирю співслужили: секретар єпархії архімандрит Єнох (Торак), духівник єпархії протоієрей Олексій Мельничук, клірики обителі, єпархії та гості у священному сані. За богослужінням були піднесені особливі молитви про мир Україні, воїнів-захисників […]
04.12.2024