A
02.07.2020
В одному зі своїх послань великий святитель Григорій Ніський на питання «що таке християнство?» відповідає: «Християнство – це наслідування Божої природи». І в цих словах справді криється вся суть християнської віри.
Бог – це не просто Творець всього того, що ми бачимо (і навіть не бачимо) навколо себе. Він – Любов. А любов не може бути самозамкнутою. Саме тому безмежна Божественна любов розкривається у створенні Всесвіту і людини.
Бог – це найвища святість. А що таке святість? В Старому Завіті, наприклад, святе – це те, що відокремлене від усього іншого. Але яка причина такого відділення? У відповіді на це питання криється головна проблема людства.
Людство ще на зорі свого існування допустив фатальну помилку: отримавши доступ до Божественної любові, а через неї – до вічного життя і блаженства, наші прабатьки Адам і Єва знехтували настільки великим даром і зробили свій вибір на користь диявола. Порушивши єдину заповідь, дану їм Богом в раю, Адам і Єва тим самим впустили в наш світ гріх, а гріхом – смерть. І з тих пір всі їхні нащадки, хочуть вони того чи ні, приречені на страждання, скорботи і смерть.
Але, як ми пам’ятаємо, Бог є Любов. І Божественна Любов не могла дати Своєму вищому творінню просто померти. Бог, будучи всезнаючим, знав, що колись людина впаде, і тому ще до її створення було вирішено врятувати її. Але врятувати вельми незвичайним способом – через смерть Самого Бога.
Таким чином, християнство – це віра в Бога, Який віддав Себе на смерть заради спасіння людини. І саме цим християнство відрізняється від інших релігій. Адже жодна інша віра не може навіть допустити того, що Творець стане одним з творінь і принесе Себе в жертву.
Є одна цитата, яка помилково приписується відомому раннехристианському апологету Тертуллиану. Вона звучить так: «вірю, тому що абсурдно». Насправді Тертуліан говорив дещо інакше. Розмірковуючи про смерть і воскресіння Господа, що для тодішнього царя і язичницького світу, за словами святого апостола Павла, було «спокусою і божевіллям» (1 Кор. 1:23), апологет зауважує: «це цілком вірогідно, бо ні з чим не згідно… це безсумнівно, бо неможливо».
Неможливість – це, мабуть, найсильніша аргументація для істинності віри. Адже віра – це не знання. Вірити в логічне – легко, але як повірити в те, що Бог, Великий Абсолют, заради спасіння однієї з «порошинок Всесвіту», як люблять називати людину атеїсти, вирішив стати людиною і померти? І саме цим доводиться перевага християнства: якщо ця віра нелогічна, значить її не могла вигадати людина, а значить – вона істинна.
Викладач Київської духовної академії Андрій Музольф
Джерело: https://pravlife.org/
Увечері 22 квітня 2025 року, у вівторок Світлої седмиці, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій звершив вечірнє пасхальне богослужіння у Хрестовоздвиженському храмі міста Вінниці. Його Високопреосвященству співслужили: секретар єпархії архімандрит Єнох (Торак), настоятель храму протоієрей Миколай Давидовський, благочинний першого міського округу протоієрей Богдан Маліновський, духовенство храму та міста Вінниці. Богослужіння супроводжував спів святкового змішаного хору Хрестовоздвиженського […]
22.04.2025
22 квітня 2025 року, у Світлий Вівторок, митрополит Вінницький і Барський Варсонофій звершив Божественну літургію в храмі Різдва Пресвятої Богородиці села Малинівка Літинського благочинного округу. Його Високопреосвященству співслужили: секретар єпархії архімандрит Єнох (Торак); благочинний Літинського округу протоієрей Олег Макар; благочинний Вінницького районного округу та настоятель цього храму протоієрей Миколай Строк; духовенство Літинського благочиння та гості […]
22.04.2025
Молитовна, духовна підготовка: В Світлу седмицю Пасхи за звичаєм, що сформувався в останній час, замість вечірніх та ранкових молитв співаються часи Пасхи. Послідування до Святого Причастя: пасхальний час, кінцеве «Господи помилуй» (40 разів),«Слава и нині», «Честнійшую», «Молитвами святих отець…», і одразу ірмос: «Градите людіє…» та канон до причастя. Замість «Достойно» — «Ангел вопіяше…»; «Хотя ясти» […]
22.04.2025